söndag 19 juni 2011

Jesse Williams, förlagsfest och fika i Stockholm

Åkte till Stockholm i torsdags morse. För att jobb, träffa vänner, hänga och passa på att gå mitt förlags sommarfest. Lördagen var slö och ledig och bjöd på fikastund på mysiga kafé Chokladbollen i Vasastan.
Så här fint var det på Rabén & Sjögrens sommarfest. På innergården till Norstedts förlagshus på Riddarholmen kunde man både spela på bokhjul och få popcorn ur en gammaldags popcornmaskin.
Mycket mingel och många människor.  Författare, illustratörer och förlagsfolk förstås. Min gulliga redaktör Ylva var på plats och i bild kan man ana min fina förläggare Cecilia. Människor som är galet duktiga på sina jobb och som har vågat tro mig och mitt skrivande från första stund. Det tackar jag ödmjukt för.
Ok. Jag har aldrig gjort Bli fotograferad med en kändisgrejen förut. Men när jag intervjuade Jesse Williams aka Dr Avery från Greys anatomy i torsdags tyckte jag att det var på sin plats. Någon gång ska ju vara den första. Snyggare par får man ändå leta efter. Eller hur?

Långa tåg av längtan. När jag lämnade Gbg i var det tokvarmt här hemma. Solen sken över den numera välbekanta naturen utanför fönstret på mitt X2000-tåg till Stockholm. Strålande fint sommarväder som så sakteliga byttes ut mot regn. Om jag hade packat ner tändstickor? Självklart. Tillräckligt om, du vill bränna ner Stockholm.


På tåget till Stockholm får man jobba och förbereda intervju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar