måndag 29 oktober 2012

En medial sammanfattning

Jag har redan länkat till bland annat GP:s recension, HD:s recension samt en intervju med mig i ETC.

För den som vill läsa ytterligare ett par små intervjuer med mig kan man göra det exempelvis på både Nya Wermlandstidningens hemsida och på Värmlands folkblads webb

"Det är skickligt skildrat av Hanna Jedvik, som skriver på en enkel men tilldragande poetisk prosa." skriver Elise Karlsson i sin recension i Svenska dagbladet.

Och vill man ha tips om författarskap och skrivande kan man titta på det här TV-inslaget med mig, Viveka Lärn och Olivia Bergdahl som delar med oss av vår oerhörda klokskap kring skrivande.

Jag på TV.

På Kultur Västs hemsida kan man höra mig läsa om man vill lyssna lite på Kurt Cobain finns inte mer. Eller om man bara längtar efter min röst.

Här är även ett par bloggrecensioner. 

Unga böcker "Jedvik fogar skickligt samman hur viktiga Lovis och Alex är för varandra, hur djup deras kärlek är, även om den aldrig kan bli något annat än på vänskapsnivå. Tillsammans glittrar de./.../ Jag älskar tonen och tilltalet. Alex är duet och Lovis är jaget. Allt som händer och allt som berättas riktas mot ett du, som är Alex. Det är så fint, så rörande och så vemodigt. Det här är en riktigt, riktigt bra bok med alla sina musik- och och tidsreferenser, en enastående bitterljuv vänskaps- tillika kärlekssaga, som aldrig grottar ner sig i onödiga detaljer utan som bara flyter på och får läsaren att i sin tur flyta med, i en språkdräkt som är beundransvärd."

Bokbabbel "Det är vänskap när det är, om inte som allra bäst, så åtminstone som intensivast."

Astrids tankemoln "Författaren skriver på ett sätt som får en att inse att hon själv måste varit där. Bland musiken, kläderna, texterna och festivalerna. Hon skriver poetiskt och vackert, men samtidigt är det rappt, går undan och lämnar ute det som är ointressant. Det gör det ungdomliga trovärdigt."

Tonårsboken "Det är vemodigt och äkta. Kurt Cobain finns inte mer är en bok som känns i varje liten musikel. Fina och tonsäkra meningar fångar Alex och Lovis speciella vänskap, alla känslor och laddningar kring den."






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar