måndag 25 november 2013

Livet


Just nu: Aktuellt och dator. 
Bloggtitel som bäst beskriver mitt liv just nu: Alla dessa dagar 
Boktitel som förhoppningsvis beskriver resten av mitt liv: Underbara dagar framför oss. 
Hänt i helgen: Hängt med fin vän, pratat, funderat, klurat, städat, vilat, ältat, skrattat, skrivit, tränat, putsat fönster, fikat, sovit. 
Gör i Göteborg i veckan: Jobbar, äter god mat på fint ställe med bra efterlängtad person. 
Gör i Stockholm i veckan: Träffar minst en underbar vän, hänger på seminarium, går på teater, möter kanske upp med en annan fin person, går på Moderna Muséet, samt drar på fest med massa härliga författarkollegor. 
Senaste bokköpet: Martina Montelius - Främlingsleguanen och Alice Munro - Tiggarflickan. 
Bra grej förra veckan: Lunchade med kompis jag inte träffat på mycket länge. 
Bra grej 2 förra veckan: Blev intervjuad om läsande i egenskap av läsambassadör för regionen.
Dagens längt: Nytt avsnitt av Sons of Anarchy i morgon. 
Det går bra nu: Sånt som har med jobb och skrivande att göra 
Synd att: Det inte alltid kan vara sommar. 
Jag tror att: Kanske det finns hopp om livet. 

           
Både igår och idag har det varit sol. Man hade nästan glömt bort hur det kändes. Trevligt var det när den lyste där utanför fönstret när jag vaknade i söndags. 

               
Om man lyssnar på Modern Talking föreslår Spotify Sabrina nästa gång man loggar in. En fingervisning om att man befinner sig på det sluttande planet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar